Nota als proveïdors del Consorci Urbanístic per al Desenvolupament de les Àrees Residencials Estratègiques l’Estrella i Sant Crist del terme municipal de Badalona en relació a la implementació de la factura electrònica
En data 15/1/2015 va entrar en vigor la Llei Estatal 25/2013 d’Impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures del sector públic. Així mateix i mitjançant l’Acord de Govern GOV/151/2014, d’11 de novembre, la Generalitat de Catalunya declara el servei e.FACT com a punt general d’entrada de factures per a les administracions públiques catalanes.
L’aplicació corporativa e.FACT és el punt on els proveïdors poden lliurar les factures electròniques i la resta de documentació annexa que escaigui: albarans, representació impresa, etc. Es tracta d’una plataforma que permet:
- consultar l’estat de les factures emeses;
- fer-ne el seguiment, i
- aconseguir el comprovant de registre administratiu de la factura.
Això vol dir que, les societats mercantils (bàsicament SA, SL, UTE) tenen l’obligació de facturar electrònicament a les Administracions Públiques, inclòs el Consorci urbanístic per al desenvolupament de les àrees residencials estratègiques l’Estrella i Sant Crist, del terme municipal de Badalona, i aquestes l’obligació d’acceptar-les.
En resum, els aspectes clau de l’emissió de factures electròniques (eFactures) són:
- Han d’emetre factures electròniques les societats mercantils (bàsicament SA, SL I UTE). L’obligació no inclou a persones físiques o professionals ni a proveïdors estrangers.
- Els proveïdors que han d’emetre factures electròniques les han de signar digitalment amb un certificat reconegut.
- Els proveïdors han d’entregar les seves factures electròniques dirigides al Consorci a través de la plataforma GeFACT.
CODIS DIR3 a informar:
Trobareu els codis DIR3 a la pàgina web del Departament de la Vicepresidència i d’Economia i d’Hisenda en el següent enllaç: